Regulamin i polityka prywatności
§1 POJĘCIA UŻYTE W REGULAMINIE
- Sprzedawca – ABBCO Dusik Mirosław z siedzibą w Krakowie , ul. Wysockiej 9, 31-580 Kraków, wpisany do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej : NIP: 945-105-83-02, REGON 350827116 , telefon:12649-32-33, email: abbco@abbco.com.pl.
- Sklep- internetowy serwis będący własnością Sprzedawcy, dostępny pod adresem www.abbco.pl za pomocą którego Kupujący może składać zamówienia na oferowane towary.
- Strona internetowa Sklepu- adres strony www pod którym Sprzedawca prowadzi Sklep.
- Kupujący/ Klient- każdy podmiot składający zamówienie w sklepie, zarówno Konsument jak i podmiot nie mający statusu Konsumenta.
- Konsument- Kupujący będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą (Sprzedawcą) czynności prawnej (poprzez Sklep) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Towar- rzecz ruchoma będąca w ofercie sprzedaży w Sklepie.
- Zamówienie- oświadczenie woli Kupującego w celu zawarcia na odległość umowy sprzedaży Towarów poprzez Sklep. Zamówienie musi zawierać nazwę towaru oraz jego ilość.
- Regulamin oznacza niniejszy regulamin.
- Sklep stacjonarny- oznacza miejsce przeznaczone do obsługi Klientów i znajduje się pod adresem siedziby Sprzedawcy.
- Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawca –to firmy kurierskie, z którymi współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów.
- Dostawa - oznacza czynność polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- W Regulaminie zostały zawarte zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się w Sklepie.
- Przedmiotem sprzedaży są Towary umieszczone w serwisie internetowym Sklepu, w chwili składania zamówienia przez Klienta.
- Ceny towarów podanych w sklepie wyrażone są w polskich złotych i są cenami Brutto zawierającymi podatek VAT. Ceny nie zawierają kosztów transportu.
- Do złożenia zamówienia Klient potrzebuje urządzenia umożliwiającego dostęp do Internetu, przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron www, aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Wszystkie informacje zamieszczone w Sklepie przy Towarach tj. zdjęcia, opis, oznaczenie ceny nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Zawartość Sklepu internetowego stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca używa mechanizmu plików „Cookies” w celu poprawnego działania Strony internetowej Sklepu. Klient może wyłączyć w używanej przez niego przeglądarce internetowej mechanizm plików „Cookies”, jednakże może to spowodować trudności lub uniemożliwić korzystanie ze strony internetowej Sklepu.
§3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Sprzedawca umożliwia wszystkim Klientom składanie zamówień w Sklepie poprzez Stronę internetową www.abbco.pl
- Zamówienia można składać przez cały rok, przez 24 h na dobę- za wyjątkiem czasu w którym prowadzone są aktualizacje Strony internetowej Sklepu lub nastąpi awaria.
- W celu złożenia Zamówienia Klient musi dodać Towar do koszyka a następnie postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi przez Sklep.
- Po złożeniu Zamówienia w Sklepie Klient otrzymuje na podany przez siebie adres poczty mailowej:
- automatyczną informację potwierdzającą złożenie Zamówienia z wszystkimi istotnymi danymi jak: rodzaj Towaru, ilość Towaru, łączny koszt Zamówienia , regulamin Sklepu oraz wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
- w przeciągu dwóch dni roboczych wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji i zawarcie umowy sprzedaży oraz przewidywany czas realizacji. Zawarcie umowy sprzedaży następuje w momencie potwierdzenia przez Sklep realizacji Zamówienia.
- Kupujący zostanie poinformowany o wysyłce Zamówienia w momencie odebrania przesyłki przez Dostawcę.
- Kupujący wyraża zgodę na otrzymanie drogą elektroniczna informacji potwierdzającej złożenie zamówienia, informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji, niniejszego Regulaminu oraz wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenia o odstąpieniu od umowy dotyczy Kupujących posiadających status Konsumenta.
§4. KOSZTY DOSTAWY
- Koszty dostawy są dodawane do koszyka Kupującego w trakcie składania Zamówienia.
- Koszty transportu są uzależnione od wagi Towarów, które Kupujący dodał do koszyka oraz formy płatności.
- Łączny koszt dostawy jest widoczny dla Kupującego przed wysłaniem Zamówienia.
§5. FORMY DOSTARCZANIA ZAMÓWIEŃ I CZAS DOSTAWY
- Sklep, w zależności od zamówionego Towaru oferuje następujące formy Dostawy:
- Przesyła kurierska: zazwyczaj 1-2 dni robocze
- Przesyłka pocztowa: od 2 do 14 dni roboczych
- Odbiór osobisty
§6. FORMY PŁATNOŚCI
- Sklep oferuje następujące formy płatności:
- Za pobraniem- płatne kurierowi przy odbiorze Zamówienia
- Przedpłata- przelew na konto, Towar wysyłany jest po zaksięgowaniu wpłaty
- Płatność gotówką podczas odbioru osobistego
§7. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Warunkiem zaakceptowania Zamówienia jest podanie przez Klienta wszystkich niezbędnych danych potrzebnych do jego realizacji.
- Zawiązanie umowy kupna - sprzedaży pomiędzy Sklepem i Klientem następuje w momencie zaakceptowania zamówienia przez Sklep.
- Termin realizacji zamówienia podawany jest w dniach roboczych (poniedziałek - piątek).
- Czas realizacji zamówienia wynosi od 2 do 30 dni w zależności od dostępności Towaru. Jeśli Towar jest dostępny w magazynie Sklepu lub znajduje się w magazynach producentów na terenie Polski czas realizacji wynosi od 2 do 5 dni. Jeśli Towar zamawiany jest z magazynów znajdujących się poza Polską czas realizacji zamówienia się wydłuża maksymalnie do 30 dni.
-
Towary w Sklepie oznaczone zielonym koszykiem znajdują się na magazynie Sprzedającego lub magazynie producenta na terenie Polski i czas realizacji Zamówień tych Towarów wynosi od 2 do 5 dni. Towary oznaczone koszykiem czerwonym są w magazynach poza Polską i czas realizacji Zamówień wynosi od 2 do 30 dni. W celu uzyskania informacji o czasie realizacji tych Towarów należy skontaktować się ze Sklepem.
Towary oznaczone żółtym koszykiem dostępne są w magazynie Sklepu w ilościach 1-3 sztuk. - W trakcie realizacji Zamówienia Kupujący otrzymuje wiadomości e-mail z informacją o zmianie statusu Zamówienia.
- Dostawa realizowana jest na terenie Polski.
- Przesyłki kurierskie wysyłana są codziennie w dni robocze, a przesyłki Pocztowe raz w tygodniu w środy.
- Do każdego zamówienia dołączany jest dowód zakupu (paragon lub faktura VAT).
§8. SPRAWDZENIE PRZESYŁKI PRZEZ KLIENTA
- Przesyłkę należy oględność w obecności kuriera na wypadek uszkodzenia w transporcie. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego uszkodzenia przesyłki należy sporządzić protokół szkody z kurierem dostarczającym przesyłkę oraz niezwłocznie poinformować o tym Sklep.
§9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Kupujący mający status Konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni, licząc od dnia wydania Towaru, tj. do dnia wejścia w fizyczne posiadanie Towaru przez Konsumenta. Jeżeli umowa dotyczyła kilku rzeczy, termin biegnie od chwili wydania ostatniej rzeczy.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy wysyłany jest Kupującemu który ma status Konsumenta na adres e-mail podany w Zamówieniu.
- Termin liczymy według dni kalendarzowych. Nie ma znaczenia, czy po drodze występowały np. święta lub inne dni ustawowo wolne od pracy.
- W przypadku, gdy ostatni dzień terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, niedzielę lub sobotę, termin upływa w dniu kolejnym, będący roboczym.
- Aby zachować termin należy wysłać oświadczenie przed jego upływem za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- W przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, Kupujący posiadający status Konsumenta ma obowiązek zwrotu Towaru Sprzedawcy.
- Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru. Koszt zwrotu jest równy opłacie, która była naliczona za nadanie przesyłki.
- Kwota za zwrócony Towar będzie przekazana Konsumentowi tą samą metodą, którą dokonał on płatności Sprzedającemu za Zamówienie.
- Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy, o którym mowa w § 9 ust. 1 Regulaminu. Zastosowanie maja przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Kupujący będący Konsumentem, w przypadku zwrotu Towaru w związku z odstąpieniem, o którym mowa w §9 ust. 1 niniejszego Regulaminu, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru.
§10. REKLAMACJE
- W przypadku reklamacji Towaru obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego i Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o Ochronie konkurencji i konsumentów zmieniona ustawą z 10.6.2014 r. o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz Kodeksu Postępowania Cywilnego.
§11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I POLITYKA PRYWATNOŚCI
1. Administratorem danych osobowych zbieranych przez Sklep jest Mirosław Dusik, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą ABBCO – Dusik Mirosław z siedzibą w Krakowie ul. Stanisławy Wysockiej 9 ; 31-580 Kraków NIP:9451058302, adres doręczeń: ul. Stanisławy Wysockiej 9; 31-580 Kraków – zwany dalej „Administratorem” , będący jednocześnie Sprzedawcą.
2. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych” lub „RODO”).
3.Podanie danych jest dobrowolne. Do zawarcia transakcji poprzez Sklep podanie danych jest niezbędne.
4. Dane pozyskiwane są podczas składania zamówienia przez Klienta w Sklepie. Przetwarzane Dane obejmują: imię, nazwisko, nazwę firmy, numer NIP, dane adresowe, numery telefonów, adresy email.
5. Administrator zapewnia, że:
-dane osobowe są przetwarzane w sposób klarowny i rzetelny;
- dokładamy najwyższej staranności, by dane osobowe, które przetwarzamy, były prawdziwe, aktualne i ze wszech miar dokładne;
-dane osobowe są przechowywane w formie, która umożliwia identyfikacje osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane,
-dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków organizacyjnych, technicznych i technologicznych.
6. Administrator zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem w celu realizacji zamówienia złożonego przez Klienta w Sklepie.
W związku z zawarciem umowy na Sprzedawcy ciążą dodatkowe obowiązki przede wszystkim: podatkowe, księgowe oraz logistyczne. Obowiązki te nierozerwalnie związane są z koniecznością przetwarzania Państwa danych osobowych. W celu realizacji tych obowiązków powierzamy Państwa dane innym podmiotom (podmiotom przetwarzającym) tj. w szczególności księgowości, firmie kurierskiej dostarczającej przesyłki, hostingodawcy przechowującemu dane na serwerze. Zapewniamy jednakże, że podmioty z którymi współpracujemy są przez nas skrupulatnie dobierane i również przestrzegają zasad ochrony danych osobowych wynikających z RODO.
7. Przetwarzamy dane osobowe przez czas, jaki jest niezbędny, aby osiągnąć cel przetwarzania. W pełni przestrzegamy zasady ograniczenia przechowywania danych osobowych, zabezpieczając w ten sposób dane przed ich przetwarzaniem przez nieograniczony okres.
Pragniemy Państwa zapewnić, iż w szczególności usuwamy dane osobowe, gdy:
- Nastąpi przedawnienie ewentualnych roszczeń (jeżeli przetwarzaliśmy dane, aby realizować umowę);
- upłyną terminy, które wprost wynikają z przepisów prawa (tj. np. z ustawy o rachunkowości),
- osoba, której dane dotyczą, cofnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych (w sytuacji jeżeli to zgoda była podstawą przetwarzania);
8. Osoba, której dane są przetwarzane , ma prawo wglądu do nich, modyfikacji, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia a także zaprzestania ich przetwarzania ( o ile jest to możliwe w świetle przepisów prawa). Dyspozycję można wydać, kontaktując się z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej : abbco@abbco.com.pl lub pocztą tradycyjną pod adresem podanym w punkcie 1. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. Administrator może odmówić usunięcia danych, jeżeli wynika to z przepisów prawa
10. Kontakt z Inspektorem Danych Osobowych możliwy jest pod adresem : abbco@abbco.com.pl
§12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem, mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o Ochronie Praw Konsumentów.